Etiketter

, , ,

sallad

Idag har jag kommit på den perfekta julklappen till mina föräldrar i julklapp. De ska få en kokbok om rawfood och ett par riktigt bra knivar i julklapp. Jag menar, vad ger man föräldrar om har haft ett helt liv på sig att samla på sig vad de behöver? De säger ju i och för sig att de inte vill ha några julklappar och att vi barn ska spara våra pengar, men det känns liksom inte rätt att få julklappar men inte ge några.

Anledningen att jag kom att tänka på detta är för att pappa var på sin årliga hälsocheck och fick instruktioner om att han behövde äta mer frukt och grönt. Så jag tänkte att om de får en kokbok med massor av inspirerande recept och sedan en bra skalkniv och en bra kockkniv så blir det kanske mer inspirerande för dem att få in mer frukt och grönt i vardagen.

De kommer självklart inte att gå över till en rawfood-diet. Men de har liksom inte tänket med frukt och grönsaker på det sätter som jag kanske hade önskat att de hade. De kokar lite morötter eller ärtor till maten eller så gör de en sallad på isbergssallad, tomat och gurka. Så nu håller jag tummarna för mer grönsaker och större variation efter jul 🙂