Etiketter

, ,

Idag har jag testat en ny workout som jag tänkte jag skulle köra med en pt-kund jag har. Jäklar den var tuff det måste jag säga. Arbetar hela kroppen hela tiden så det var verkligen en utmaning. Perfekt för förbränning, koordination, kondition, styrka och balans – allt i ett men andra ord.

Sedan måste jag ta ett ordentligt snack med denna kunden också. Denna personen är som så många andra klienter jag har – fettfobiker! Vi måste äta fett för att bränna fet, så är det bara. Sedan verkar någon studie från 80-talet leva kvar med att allt fett är livsfarligt.

Enligt min mening så behöver vi både mättat och omättat fett, det är det våra kroppar är konstruerade för! Sedan innehåller fett mer kalorier per gram än vad protein och kolhydrater för vilket gör att det är lätt att få i sig för mycket kalorier än vad man bör. MEN vi behöver fett och gör äta det!

Min nya passion är Ghee som är så enkelt att göra själv. Så det hade jag tänkt att jag ska ge henne recept på att göra. bra fett, smakar gott och har lång hållbarhet.

Ghee