Etiketter

, ,

Så har min julafton varit och passerat! I lördags var det åter igen dags för SuperSaturday med härliga Les Mills-instruktörer från hela världen!

En gång per år så samlas instruktörer från hela världen, även om det är mest folk från Skandinavien som kommer,  i Stockholm och tränar tillsammans. Det har byggts upp stora scener i Globen och på Annexet där koreografer och ledande instruktörer från hela världen instruerar. nedan ser ni en bild från en av BodyPump klasserna. Så jäkla mäktigt!

För er som inte vet hur Les Mills fungerar så är det ett Nya Nyzeeländskt företag som ger oss fantastiska klasser som BodyPump, BodyCombat, GRIT, RPM och mycket mer. Fyra gånger om året får vi som instruktörer en video, musik och koreografi för de nya klassera tillsammans med lite utbildning om vad som är extra viktigt att gå igenom med våra deltagare för just den releasen.

Så när det är SuperSaturday så står de instruktörer på scenen som vi ser på våra videor. Tror att instruktör har en viss idoldyrkan för dessa otroliga instruktörer, de är våra målbilder helt enkelt.

Under hela dagen får vi prova på de nya koreografierna i alla de olika programmen som Les Mills erbjuder. Så det är väl lugnt att säga att det kanske inte är någon uppbyggande träning direkt eftersom man kan träna non-stop från 8.00-18.00. Så man är lagom mör när man kommer hem och konstant hungrig i typ 24 timmar – så förbränningen i kroppen går på högvarv i alla fall. 🙂 But I love it!

Så nu har jag gått de nya videorna och den nya musiken till BodyCombat och BodyBalance som ska tragglas in nu. Den 22/9 är det premiär för båda klasserna har vi bestämt på gymmet. Så mina grannar kommer hata mig nu för de kommer höra samma musik varenda minut jag är hemma tills dess att allt sitter 🙂

Nu blir det att smörja in lite mer Linnex på mina stackars värkande muskler 😉

SS